تعمیر دستگاه سنجش انعقاد خون Coagulation Analyzer کوآگلومتر

تعمیر دستگاه سنجش انعقاد خون  Coagulation Analyzer کوآگلومتر

تعمیر دستگاه سنجش انعقاد خون Coagulation Analyzer کوآگلومتر – تعمیر برد الکترونیکی تمامی تجهیزات پزشکی در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi board

دستگاه سنجش انعقاد خون

در زمان گذشته آزمایش های انعقاد خون به صورت دستی انجام می شد که از نظر نوع آزمایش ، دقت ، تاثیر خطا های دستی چندان نتایج قابل اعتمادی را ارائه نمی دادند با گذشت زمان سیستم ها از حالت دستی به خودکار تبدیل شدند . امروزه بهترین ابزار برای آزمایش انعقاد خون ، آنالایزر های انعقاد خون نیمه خودکار می باشد.

دستگاه سنجش انعقاد خون به منظور تشخیص و ارزیابی اختلالات خون ریزی مانند : هموفیلی یا نظارت بر بیمارانی که از داروی ضد انعقاد نظیر : آسپرین ، وارفارین و … استفاده می کنند کاربرد دارد. این آنالایزر سطح پلاکت خون  را در آزمایشگاه های تشخیص بالینی ، جهت آزمایش های انعقادی  اندازه گیری می کند.

این دستگاه بر اساس لخته شدن خون با استفاده از مبدل های مغناطیسی عمل می کند. معمولا انعقاد سنج از یک واحد کلید ترموستاتیک ، یک دستگاه دوز تشکیل شده است که با اتصال به کامپیوتر کار می کند

آزمایش انعقاد خون ، برای پیشگیری حمله قلبی ناشی از لخته شدن خون کمک شایانی می کند. یک آنالایزر به وضعیت  تعداد زیادی از بیماران رسیدگی می کند و امکان ذخیره سازی ۶۰۰ نمونه آزمایش را دارد .

شرایطی که باعث مشکلات انعقاد خون می شود

بیماری های مرتبط با کبد ، ترومبوفیلی که باعث ایجاد لخته شدن بیش از حد خون  و هموفیلی ناتوانی در لخته شدن خون به صورت طبیعی از جمله مشکلاتی است که منجر به انعقاد خون می شود.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *